travelog anak melaka

travelog anak melaka
simple girl with a big dream

Friday 18 April 2014

maybe i'm little bit serious from previous?

......dan apabila kita memperkatakan tentang hidup kita pada setiap malam, sewaktu kita berumur 17 tahun, kita akan tertanya dimanakah kita bila kita berumur 25 tahun? pada 25 tahun, tertanya pula kita dimanakah kita apabila menginjak usia melebihi 30 tahun?.........dan ia akan berterusan....

terlalu banyak benda,perkara,orang sekeliling kita datang dan pergi dalam pada kita sedang berfikir tentang usia ini...sedar atau tidak...kerana keadaan berubah,seperti mana manusia itu boleh berubah ataupun topeng yg menutupi mereka selama ini mengaburi mata telah pun terdedah...terlalu banyak kemungkinan..

diam lebih baik..selalu sangat kedengaran...tapi dengan berdiam itu tak semestinya boleh menyelesaikan segala..tapi kalau tiada kata-kata yg lebih baik utk diperkatakan,lebih baik diam..if I'm bleeding and broken,though I can't put it loud..and trust me,nothing worst than that...but............

are u ever hold someone that already gone from your life actually?unfortunately?no...ia bukan tentang nasib yg telah menimpa,atau nasib yg kita dapat...ia cuma satu pilihan kita....dan berapa banyak pilihan yg kita ada pun kita yg cipta..tapi kita selalu memilih pelbagai jalan yg salah,silap membuat pilihan....walaupun pada saat kita mementingkan diri sendiri,memikirkan perasaan sendiri...though its not easy to tell goodbye and start to move...not everyone can make it from their first try....coz its not easy to take risk, take chance or make change.................and that will be continue until u get cold,numb,torn apart into pieces n no one cant pick u up even the single pieces unless yourself!!!!!

namun...itulah punca kekuatan,keteguhan hati,ketabahan jiwa....dan dewasa!!dont cry bcoz its over...smile bcoz it happend & made u a wise man!!

seriously u dont have to be afraid of what u are.....akan ada jawapan bagi setiap persoalan jika kita memahami jiwa kita sendiri...dont lose hope...coz the hope never gone...be strong..what to do? u can find love if u search within yourself...we all deserve best for ourself bcoz no one simply did for u...if someone wants to be a part of your life, they just will be there... dont trouble yourself to saving a spot for someone who wont make an effort to stay..

i'm always believe that never late to give a try...its all over when u start to give up..




IT JUST SOMETIME WE KNOW WE WILL...JUST DONT KNOW WHEN...
-melancholic journey-

No comments: